מיתוס היוטיוב החרדי – התוצאה תשאיר אתכם פעורי פה • חלק א'

10:21

אין זה סוד כי בשנים האחרונות חלה תפנית מדהימה במגזר החרדי, עם כניסת עולם הדיגיטל לשורות המגזר.

המושג 'דיגיטל', שעד לפני שנים אחדות היה בין הראשונים ברשימת ה"יהרג ואל יעבור", הלך והפך למוצר בסיסי שעם הזמן אף זכה לאישור רשמי מרבני הקהילות השונות. אמנם רק עם סינון ו"לצרכי פרנסה", אך בסופו של דבר, כמעט ולא תמצאו איש שיווק, פרסום ויח"צ שיתכחש לעובדה המוגמרת.

pexels-photo

טרם ידוע על מחקר מקצועי של אנליסטים ידועים שניתחו בדייקנות את היקף הפעילות של החרדים ביוטיוב, אבל מה שבטוח זה שהם נמצאים שם – ובגדול. קשה יהיה להסביר את הסיבה לכך, אם מדובר באחוזים גבוהים של משתמשים חרדים בשירותי הסינון הפחות הרמטיים, או בכלל בשירות הבסיסי של חברות התקשורת ונותני השירות, אבל אם נביט לרגע במנוע חיפוש הוידיאו הגדול בעולם נגיע למסקנה אחת – יש יוטיוב בציבור החרדי.

אמנים ומפיקים רבים נוטים לחשוב כי ערוץ יוטיוב גדול, עם קהל מנויים ענק, יביא להם צפיות רבות בהרבה מאשר בערוץ אחר קטן יותר, לדוגמה ערוץ האמן הרשמי משל עצמם – וכאן טמונה הטעות הראשונה והבולטת ביותר בתעשיית המוזיקה החסידית.

אין זה סוד כי ליוטיוב יש אינטרס שתקדמו את הסרטון בתשלום, באמצעות חברת הפרסום שלה, שהיא הגדולה בעולם, גוגל אדוורדס. זו גם הסיבה שרוב רובם של המנויים לא יקבלו התראה על הסרטון החדש שהתפרסם בערוץ. למעשה, פחות מעשרה אחוזים ממנויי הערוץ יקבלו התראה. שהרי גוגל לא מעוניינת שיוצר שברשותו ערוץ גדול יפסיק לפרסם בתשלום.

כך למעשה, בהנחה שברשותכם ערוץ עם 100,000 (!) מנויים, פחות מעשר אלף מנויים יקבלו התראה למייל או 'פוש' מהאפליקציה.

כעת, בואו נביט לרגע בממוצע אחוזי הפתיחה של תוכן הנשלח לתפוצות דיוור במייל, גם אם אינם שיווקיים. פרט חשוב, מכיוון שאותם המנויים הרי מקבלים את העדכון מיוטיוב במייל.

לא ניגע הפעם בנתוני הפתיחה של תוכן שיווקי, שנמוכים בהרבה מזה של האמנים, שבסופו של דבר גם מעניין את קהל המנויים שמעוניין ביצירות אלו. אולם גם בתוכן ה"מעניין" שקהל היעד צורך, שלושים אחוזי פתיחה נחשבים להצלחה מסחררת ובדרך כלל מדובר בהרבה פחות.

מתוך אותם שלושים אחוזי פתיחה, לא את כולם יעניין את הסרטון הזה ספציפי, וגם אם כן, לא בהכרח שהמנוי כעת פנוי לצפייה בו. בנוסף, חשוב לזכור שאצל החרדים ישנם גולשים רבים שנרשמו לערוץ בזמן שהייתה להם הגישה ליוטיוב, אך כעת הם חסומים לכניסה לאתר. גם אם נגזים, ובענק, לא יהיו יותר משלושים אחוזי הקלקה…

נסכם לרגע במספרים, ערוץ יוטיוב המונה מאה אלף מנויים שולח התראה (במקרה הטוב) לעשר אלף מנויים. מתוכם, מקסימום שלוש אלף מנויים יפתחו את המייל, ואולי אולי תזכו לכך שכשבע מאות מנויים יצפו בסרטון בזכות המינוי לערוץ.

אגב, אל תשכחו שבמגזר החרדי אין באמת ערוץ יוטיוב עם מאה אלף מנויים, ואפילו לא חצי מזה…

אודות המחבר

עוד בכותרות

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


*