כשבעלי משרדי הפרסום החרדים הגדולים נשאלו על ה'משיח'

20:15

במסגרת פרויקט שערך שבועון תנועת חב"ד הרשמי 'כפר חב"ד': בכירי ענף הפרסום החרדי יגאל רווח מאפיקים ואורן אלימלך מגל אורן התראיינו בנושא משיח וענו כיצד מציגים כלים מקצועיים לשיווק ענייני משיח לציבור הרחב

יגאל רווח, הבעלים של 'קבוצת אפיקים', שמנסה אף הוא את כוחו בפיצוח הבריף, אומר לנו את הדברים הבאים: "על פניו קשה לענות על שאלה כזו בשליפה. זה מחייב חשיבה מעמיקה. בכל זאת, אני רואה בביטוי 'כשיבוא משיח', קרש קפיצה והזדמנות ליצירת קמפיין בעניין הזה. אנשים מצפים למשיח ואפשר לייצר עשרות דוגמאות מחיי היום-יום של כל מיני סוגים של קהל יעד שממחישים את הציפייה למשיח.

"דוגמא לדבר יש לנו בליל הסדר. למה שמים כוס לאליהו הנביא? כי ישנה מחלוקת בין הפוסקים אם צריכים לשתות ארבע כוסות או חמש. אנחנו רוצים שהמשיח יבוא ואז, המבשר, הוא אליהו, יתרץ קושיות ואיבעיות. אנחנו מניחים את הכוס ולמעשה מביעים בלילה הכי חגיגי, לילה של חירות, את הציפייה שלנו לביאת המשיח.

אלימלך (צילום: יח''צ)

אלימלך (צילום: יח"צ)

"לכל קהל יעד יש את הציפייה שלו. יהודים חרדים יצפו למשיח כדי לעמוד בהר קודשו. מי יעמוד בהר ה' ומי יקום במקום קודשו. אחרים, שלא שומרים תורה ומצוות, יצפו לו בשביל הדברים שחסרים להם. למעשה, זה סוג של הפוך על הפוך. דווקא הביטוי 'כשיבוא המשיח' שהוא לכאורה ביטוי נדוש, הוא הביטוי ממנו אפשר לצאת להסברה בעניין.

"אדרבה, זו האסטרטגיה שמאחורי הקמפיין, וזו לעניות דעתי הכוונה של הרבי. הרבי רצה שניצור את הציפייה הזו למשיח. שנעורר את זה כי זה קיים כבר שם בתודעת ההמונים. יהודים מצפים למשיח בכל הדורות, בכל השפות, בכל העדות ובכל הקהילות. ואת זה, את זה בדיוק צריך לשווק בצורה מותאמת לכל אחד מקהלי היעד".

גם כאן אנו מנסים לסכם את הדברים ומבינים שרווח בוחר לעשות שימוש חכם בקיומו של המשיח בתודעה היהודית על מנת לעורר עוד יותר את התשוקה והשאיפה לבואו. "גדולי ישראל בכל הדורות עשו מעשים שיעידו שהם מחכים למשיח בכל רגע", הוא אומר. קמפיין שמבוסס על הציפייה הוא זה שישיג את המטרה, לדבריו.

בכיר נוסף בעולם הפרסום החרדי שמתעקש שלא נכתוב את שמו אומר: "תכל'ס. חב"ד הצליחו. לא צריך לעשות קמפיין על משיח. מנקודת מבט מקצועית חב"ד צריכים להמשיך ולעסוק בהפצת המעיינות בדרך המיוחדת של השלוחים. זה הקמפיין הטוב ביותר להביא את המשיח. לא צריך ליצור עכשיו מותג חדש.

"המותג חב"ד כולל בתוכו גם את המשיח, את האמונה בביאת הגואל. זה ערך מרכזי בערכי המותג שנצרבו בתודעה של יהודים בעולם לצד המילה חב"ד. לכן, כדי למלא את ההוראה של הרבי, פשוט צריכים להמשיך באותה דרך. זה עובד. זה מצליח ואין שום סיבה לשנות".

אורן אלימלך הוא מי שעומד היום בראש משרד הפרסום 'גל אורן'. נקודת המבט שלו מרתקת למדי. כשהוא נדרש לבריף הקשה שמולו, הוא מחייך ואומר: "תראו. מה זה משיח? משיח זה המוצר הכי פרימיום שיש. השאיפה הכי גבוהה של יהודי בעולם. אחת השאלות שנישאל בבית דין של מעלה, היא 'ציפית לישועה?'.

"ברוב הזמן, ביום-יום יש לנו שאיפות קטנות. יותר כסף, יותר בריאות ודברים כאלה. חב"ד הצליחו לגרום לכולנו לחשוב על המשיח כל הזמן. לא להשאיר את המשיח כמוצר פרימיום נשגב אלא כמשהו שמהווה חלק מהחיים שלנו בכל רגע, גם ברגעים הקטנים, הפשוטים.

רווח (צילום: פייסבוק)

רווח (צילום: פייסבוק)

"בפרסום אומרים ש'המדיום הוא המסר'. מוצר פרימיום כמו המשיח אמור לכאורה להופיע בחוברות תורניות כבדות ונעלות. אבל לא, בדיוק ההיפך. כאן, האסטרטגיה היא להביא את המשיח למטה. בכל מקומון, בשלטי חוצות גם נידחים. אפילו במשחקי כדורסל. ואת זה חב"ד עשתה בגדול. היום כולם רוצים משיח. לא יודעים באמת מה יהיה, אבל רוצים משיח.

"אפשר לבנות קמפיין שיניע לפעולה דווקא באמצעות האמונה בביאת המשיח למרות הזמן הרב. הרי אנחנו אומרים 'ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו'. יש כאן מסר, יש כאן ערך שאפשר בהחלט למכור. אנחנו חיים בדור של אינסטנט. אין לנו סבלנות. אין לנו אורך רוח. רוצים הכל כאן ועכשיו. אבל האמונה בביאת המשיח דורשת סבלנות". אורן מציע לנצל גם את המסכים המוצבים כיום בכל מקום ציבורי, כגון בנקים, סניפי דואר ועוד, על מנת להעביר את המסר. "אנשים ממתינים שם וזקוקים לסבלנות… זו הזדמנות להעביר להם את המסר הזה שאומר שאנחנו ממשיכים לחכות למשיח ולא מאבדים לרגע את הסבלנות שלנו".

ואולי, אנו חושבים בקול, זו גאולה מהשעבוד היומיומי שלנו שרודף אחרי סיפוק מיידי באופן אובססיבי חסר סבלנות. אורן אומר שהמסר צריך להכיל את הערכים שמתאימים למשיח וגאולה, לאו דווקא בערכים של שומרי תורה ומצוות. "ערך כזה כמו סבלנות, הוא ערך אוניברסאלי שכל אחד יכול להתחבר אליו, גם מי שאינו יהודי. ערך כמו שלום עולמי, ערך כמו אהבה, הם ערכים שכולם יתחברו אליהם. ואת המכירה שלו – דווקא בשל היותו מסר עליון וגבוה – צריך לבצע בכל כלי המדיה גם הנמוכים ביותר. ליצור כמה שיותר שיח סביב המוצר הזה. כאיש מקצוע אני לא צריך להביא את המשיח. אני צריך להביא אנשים לרצות את המשיח, לייחל לבואו. את זה אשיג באמצעים האלה".

הכתבה פורסמה בשבועון כפר חב"ד

אודות המחבר

עוד בכותרות

1 תגובות

  1. דויד

    "..צריך כל אחד להשליך כל החכמות ולעבד את השם יתברך בפשיטות ובתמימות. כי צריך שיהיו מעשיו מרובים מחכמתו, כי לא המדרש הוא העקר אלא המעשה " מה עשית כדי לקרב את הגאולה השלימה ?? האם פרסמת משיח ?? ומהו הדבר הנורא מכול שבשמים לא אוהבים לשמוע ??

    להזכיר לך שיש לפעול להבאת המשיח ..בבית דין שמים שואלים כל אחד "ציפית לישועה":
    צעקת לבקש משיח, פירסמת, עלית לשידור ברדיו וכו'
    מה לעשות כדי להינצל
    http://v871.com/what_to_do.php

    Reply

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


*