לא פוליטי ולא עיתונאי: ההאשטג שחורך את הטוויטר הישראלי

18:51

דרך התיוג הפופולרית ברשתות החברתיות, ובטוויטר בפרט, הַאשְׁטָאג, זכה אמש לפופולריות מפתיעה וחורגת מהרגיל.

אם בדרך כלל משמשת שיטת התיוג הפופולרית בעיקר לאזכור נושאים פופולריים, תכניות עיתונאיות, מאבקים חברתיים וטרנדים במרשתת, אזי אתמול קיבל ההַאשְׁטָאג משמעות חדשה.

החיים רצופים האשטגים... צילום: ויקישיתוף

החיים רצופים האשטגים… צילום: ויקישיתוף

לקראת השעה חצות התבשרו הצייצנים הישראלים כי מה שהגיע כבר לפני תקופה למדינות אחרות הגיע גם לישראל. מדובר בלא פחות מה-בשורה, בה"א הידיעה, המשמעותית ביותר – הגדלת מגבלת התווים לציוץ למאתיים ושמונים תווים, שזהו למעשה הכפלת מספר התווים הקודם שעמד על מאה וארבעים.

הרשת שכמעט ואין עיתונאי, פוליטיקאי, שר או כל איש ציבור ויח"צ מהברנז'ה שנעדר ממנו, החלה לצייץ עד אין סוף אודות הבשורה ותוך שעה קלה נראה היה לראשונה כי לראשונה מילת המפתח הפופולרית ביותר ברשת, כמו מספר ההאשתגים, היא שלישיית הספרות 280 – ובהַאשְׁטָאג #280.

הכפלת מספר התווים האפשרית לציוץ פתחה גם מחדש את הדיון באשר לייחודיותה של הרשת החברתית הפופולרית והשוני שלה מהמתחרה מספר אחת – פייסבוק.

מצד אחד, יש הטוענים כי בעצם המהלך הנוכחי מאבדת טוויטר את הייחודיות שלה להביא את הכותבים לצייץ באופן ענייני, קצר, מתומצת, וקולע. שהרי בשביל לכתוב מגילה אפשר לעבור לפייסבוק.

מצד שני, יש הטוענים כי 140 תווים הם עדיין מעט מדי והכפלת המגבלה למאתיים ושמונים עדיין מאפשרת את הציוצים הקצרים תחת המגבלה הצייצנית, אך מאפשרת להרחיב בפרטי הסיפור – במקום ליצור שרשרת ציוצים כפי שהיינו נוהגים לעשות עד כה.

כך או כך, נראה כי ההחלטה לצאת למהלך באה כתוצאה מדוחותיה הכלכליים של טוויטר מהשנה האחרונה. בעוד הרשת החברתית מנסה להשתקם ולהכניס יותר כסף ממודעות, נראה כי הם גם סיפקו לא מעט סיבות למובילי דעת הקהל לצייץ ולתייג – גם כשלא מדובר בפוליטיקה.

אודות המחבר

עוד בכותרות

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


*