מסביב לשולחן: פאנל העיתונאים החרדים הבכירים באילת • סיקור ענק

15:09

יומו השלישי של כנס אילת ה-9 לעיתונות 2015 שם בקדמת הבמה את נושא העיתונות החרדית בפאנל "מתחזקים, בעזרת השם". הפאנל עסק בהתחזקותה של העיתונות החרדית וביסוס מעמדה במגזר, במלחמות בתוכה ובינה לבין משרדי הפרסום החילוניים וכן, גורמים פוליטיים, מעמד האישה החרדית והשפעתה מהמדיה ועוד.

 

עו"ד אריאל דרעי, מנכ"ל רדיו קול ברמה: "גורמים פוליטיים הציבו לעצמם מטרה לחסל תחנת רדיו כי היא לא נכנעת לתכתיבים פוליטיים צרים ובזויים".

 

עופר חדד (צילום: שלומי דעי)

עופר חדד (צילום: שלומי דעי)

את הפאנל הנחה יוסי אליטוב, עורך אתר משפחה ומלבד דרעי וסעדה, לקחו בו חלק עופר חדד מחדשות 2, מאיר גל, מו"ל בחדרי חרדים, יצחק נחשוני, עורך ראשי מרכז העניינים, רחל לויטן, סמנכ"ל מכירות באתר משפחה ואורן אלימלך ממשרד הפרסום גל-אורן.

 

יוסי אליטוב, עורך אתר משפחה ומנחה הפאנל פתח בדיון על המלחמה והתחרות בין רדיו קול חי לרדיו קולברמה שהופנתה למנכ"ל רדיו קול ברמה, עו"ד אריאל דרעי: "בינינו לביןרדיו קול חי אין שום תחרות!רדיו קול חי היום הוא כלי בידיים פוליטיות כדי לנגח את רדיו קולברמה שהציבו לעצמם מטרה לחסל תחנת רדיו כי היא לא נכנעת לתכתיבים פוליטיים צרים ובזויים, והם משתמשים בתחנות אחרות כעוד מנוף לפגוע בקול ברמה אבל בשום אופן איןבינינו שום יריבות".

אריאל דרעי (צילום: שלומי דעי)

אריאל דרעי (צילום: שלומי דעי)

אליטוב בתהייה למאיר גל, מו"ל בחדרי חרדים:"יכול להיות שאנחנו מיתממים וחושבים שאפשר לכופף את התקשורת החרדית לרשות השנייה או מערכת כלשהי?"

גל ענה באופן נחרץ: "הדבר היחיד שמניע תקשורת הוא כסף, ובסוף יש שני סוגים של כסף – מסחרי ואידיאולוגי.במגזר החרדי הכל אידיאולוגיה. לדעת להתקיים בתווך בין האידיאולוגיה לבין האינטרסים המסחריים זו המציאות שאנו נמצאים בה עכשיו". על סוגי הצריכה השונה של המידע במגזר החרדי התייחס גל ואמר: "תמיד חרדים יקראו עיתונים בשבת אבל במשך שישה ימים המדיות הדיגיטליות מספקות תוכן למגזר שוטף".

 

על התקשורת החרדית, אמר עופר חדד מחדשות 2: "אני חושב שהתוצר הנוכחי, שיש כל כך הרבה כלי תקשורת בכל כך הרבה מדיומים היא עובדה שאומרת שנגמרה הנהגה המרכזית". על פרסום ומדיה חרדית אמר חדד: "לקנות היום מדיה בישראל ובמגזר החרדי זה כמו קבוצת כדורגל, זה לא רק על מדיה ופרסוםלביזנס. מי שקונה מדיה זה בגלל שיש דבר נוסף שהוא רוצה לעשות בה. לפרסום יהודי, קרי סלולר מוזל לחרדים, חבילות נופש כשרים וכו' האפקטיביות בפרסום בכלי התקשורת המדוברים היא הרבה יותר גבוהה".

 

מו"ל בשבע, דוד סעדה סיפר על העיתון ומתחריו: "כשהקמנו את בשבע לפני 13שנים, אחרי השתלטות על רדיו בשבע, היו כמה חכמולוגים שחשבו שבשבע יהרוס את מקור ראשון.בינינו לבין מקור ראשון מעולם לא הייתה יריבות. אני יכול להגיד על מקור ראשון שהוא עיתון שנבנה היטב במשך השנים ויש לו אמירה ושיח מאוד מאוד ברורים בחברה הישראלית".

 

אורן אלימלך, מבעלי משרד הפרסום החרדי-דתי גל-אורן אמר:"מי שיושב ומחליט על הכספים לציבור הדתי הוא חילונים.בשנים האחרונות התווספו הרבה כלי תקשורת אחרים ואתרים חזקים, אך העיתונותבמגזר החרדי היא עדיין החזקה ביותר וצריך להיות שם. נקודה.במקום להתעסק במלחמות הפנימיות בתוכנו צריך יותר להסתכל החוצה כי הציבור החרדי עדיין לא התחיללגרד את הפוטנציאל שיש במגזר החרדי והדתי-לאומי". על נושא האינטרנט במגזר אמר:"האינטרנטעוד לא התחיל לפרוח בעולם החרדי אנחנו עדיין לא לגמרי שם".

דודו סעדה (צילום שלומי דעי)

דודו סעדה (צילום שלומי דעי)

 

לשאלת אליטוב לגביי מקומה של האישה החרדית והשפעתה בבית מבחינה צרכנית ענתה רחל לויטן, סמנכ"ל המכירות באתר משפחה:"אוטומטית אם היא מפרנסת אז היא מחליטה מה, כמה ואיפה יקנו.היום יותר נשים חרדיות רוצות לצאת למקצועות הייטק, ניהול ועוד ולקבל סיפוק מכל מקום. היא יותר המפרנסת והיא יותר משפיעה מה יקנו ואילו מותגים יכנסו לתוך הביתהיא גם צורכת יותר חדשות ורוצה יותר לדעת ולהביע את עצמה ולתת את המידע שלה ולהעביר אותה הלאה לסביבה הקרובה שלו". עוד הוסיפה כי "בסוף היום העיתונותהכתובה היא העיתונותשמעניינת אותה, בעיקר כשיש הרבה מגזיני נשים במגזר החרדי".

אליטוב בשאלה הצופה לעתיד ליצחק נחשוני, העורך הראשי של "מרכז העניינים": "איך את רואה את העיתונת החרדית בעוד 5 שנים?"

נחשוני בתגובה: "הציבור החרדי יש לו דרכים אחרות לרכוש את הנושא התקשורתי, הוא לא קורא עיתון הוא לומד אותו. אין לואת זה לא באינטרנט ולא ברדיו".

 

 

אודות המחבר

עוד בכותרות

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


*