משרדי הפרסום החרדים 'בראשית' ו'אגס' – התמזגו

10:12

אם שמים בצד את ההבדלים התרבותיים-חברתיים, בסופו של יום, ענף הפרסום במגזר החרדי מתנהל באופן דומה למקבילו המרכזי במגזר הכללי. מיזוג בין משרדים לכדי משרד פרסום אחד שמטרתו להוות שלם שעולה על סך חלקיו הוא כלי שכיח בעולם הפרסום ומיזוג שכזה מתרחש כעת במגזר החרדי.

משרדי הפרסום שחתמו על הסכם מיזוג הם אגס בבעלותם של נחום בנדיקט ורוחמי כהנמן ובראשית בבעלותו של מוטי קוטיינר. בנדיקט הוא יועץ אסטרטגי פוליטי ומגזרי כשמנגד קוטיינר מגיע למיזוג הזה עם נסיון עבר של כ-25 שנים. הוא נמנה על מקימי שלוחת הפרסום המגזרי-חרדי של באומן בר ריבנאי וכן היה בטריו לשעבר מקבוצת אדלר חומסקי.

מבחינת הרכב ההנהלה – נחום בנדיקט יכהן כיו"ר הקבוצה, מוטי קוטיינר יהיה אחראי על הפיתוח העסקי של המשרד החדש, ורוחמי כהנמן תשמש כמנכ"ל החברה. לדברי בנדיקט "השילוב בין החדשנות והדינאמיות לבין הנסיון העשיר יוצרים פלטפורמה חזקה וחדשנית שתאפשר להעמיד לרשות הלקוחות את מיטב הפתרונות הנדרשים לפרסום במגזר הדתי והחרדי בעידן הנוכחי". קוטיינר מציין כי "המטרה העיקרית של המהלך היא להמשיך לשים את הלקוח במקום הראשון ולהעניק לו את השירות והמוצר הטובים ביותר".

בנדיקט

בין לקוחותיו של משרד הפרסום אגס: סונול, תאגיד המיחזור אל"ה, בנק דיסקונט, פיליפס, אוונט, חברת דובק, יד שרה, אגודת דור ישרים, ישיבת פוניבז', חברת הפאות לאשה החרדית גלית איטליה ועוד. בראשית יביא למיזוג את תקציבי הפרסום של סנו, בזק בינלאומי, אושר עד, שסטוביץ, זוגלובק, טפרברג, מרכז הכוון, תרימה, ביגליס, ועוד.

למרות המיזוג בין המשרדים, לא נראה כי משהו יכול לערער את ההגמוניה הבולטת של 3 משרדי הפרסום ששולטים במגזר החרדי: בולטון, אפיקים וגל אורן. למעט שלישיית הצמרת הזו שאליה יש לצרף את משרד הפרסום 'מימד', כל שאר המשרדים מנהלים מחזורים חד ספרתיים. נתון זה, יחד עם מידותיו הקטנות של שוק הפרסום החרדי מעודד מיזוגים מסוג זה, למרות שמודל עסקי זה אינו נפוץ בתעשייה החרדית.

אודות המחבר

עוד בכותרות

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


*