משרדי הפרסום החרדים המובילים והמפרסמים הגדולים • כל הנתונים

14:46

שנת 2015 בפרסום במגזר הדתי, הייתה שנה שבה משרדי הממשלה פרסמו בשיא של חמש השנים האחרונות. בנוסף, זו היתה ללא ספק שנה של מלחמת פרסום בין המחלבות ושנה שבה הרפואה הפרטית בלטה עם הצעת ערך של שלל שירותים. העובדה שלמגזר החרדי אין ערוצי טלביזיה מסחריים, והדיגיטל עדיין בחיתוליו, לצד אורח החיים החרדי השונה מאד מזה החילוני בכל האמור לבילויים, הרגלי קניות וכשרות, יוצרים מצב שבו ההוצאה לפרסום למגזר החרדי קטנה משמעותית מחלקו היחסי באוכלוסיה. יחד עם זאת, מפרסמים שיידעו ליצור דיאלוג עם הקהילה, ולהבליט בפרסום נכון את יתרונותיהם לאופי המיוחד של המגזר, יוכלו להנות מכח הקניה הלא מבוטל שלו, ומהנאמנות שלו.

מניתוח הפרסום במגזר הכללי והחרדי עולה כי למרות השוני המהותי ביניהם, נרשמת עליה ניכרת בשניהם בפרסום פרוייקטים למגורים ומשרדי ממשלה.

מפרסמים ומותגים

מיקום מפרסמי על 2015 שינוי
1 קבוצת שטראוס 6.49 25%
2 קבוצת אלקטרה 4.14 ללא שינוי
  קבוצת תנובה 4.14 64%
4 קבוצת נסטלה 3.31 -16%
  משרד התחבורה 3.31 150%
6 קבוצת סנו 3.15 -4%
7 החברה המרכזית למשקאות 2.92 62%
8 מכבי שירותי בריאות 1.99 62%
9 קבוצת יוניליוור ישראל 1.47 -55%
10 קבוצת בנק לאומי 1.34 8%

 

הערה חשובה – במסגרת שיפור ועדכון של מסד הנתונים של מערכת בקרת פרסום ב-2015, בוצע שינוי במבנה המפרסמים והתווספו מפרסמי על המאגדים בתוכם את כלל המפרסמים והמותגים הרלוונטיים.

לאור זאת, לטובת ההשוואה, נתוני שנת 2014 נלקחו גם הם ממסד הנתונים החדש.

יצאו מהטבלה: קבוצת בנק דיסקונט, שירותי בריאות כללית וקבוצת יפאורה תבורי

נכנסו לטבלה: משרד התחבורה, מכבי שירותי בריאות, קבוצת בנק לאומי

ניתוח הנתונים:

קבוצת שטראוס שאיבדה השנה את הבכורה במגזר הכללי לסופר פארם, ממשיכה להוביל את טבלת מפרסמי העל של המגזר הדתי עם השקעה של כ- 6.49 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, המהווים עלייה של כ-25% לעומת שנת 2014.

המותגים המובילים של הקבוצה בשנה החולפת היו דנונה שלאחר שנת היעדרות חוזר לפרסם ובגדול, עם קמפיין "היחיד שמסייע להסדרת פעילות העיכול האיטית" ו"כל הבריאות של דנונה בכשרות מהודרת במיוחד בשבילך".

עוד מותג חזק של הקבוצה הוא קפה נמס של עלית שעלה בכ-52% בהשקעה לפרסום בשנת 2015 עם הקמפיינים "להיות בשרי בלי לחשוב פעמיים", "שבו לזמן איכות" ו"מבצע קפה נמס וזוכים"

במקום השני בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-4.14 מיליון שקלים השומרת על היקף הפרסום שלה משנת 2014.

מחסני חשמל היא המפרסמת הגדולה בקבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-2.36 מיליון שקלים, כשהקמפיין המוביל של החברה ב-2015 היה קמפיין תדמיתי שהדגיש את העובדה שגם בשנת 2015 זכתה הרשת במקום הראשון בשביעות רצון בשירות, לצד הקמפיינים המכירתיים הרגילים של שלם וקח, ומכירות מיוחדות.

אלקטרה מוצרי צריכה היא המפרסמת השנייה בקבוצה עם השקעה של כ-1.04 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות עם קמפיין " PLATINUM A – על מזגן כבר לא צריך לשלם הרבה"

קבוצת תנובה נמצאת במקום השני ביחד עם אלקטרה עם השקעה של כ-4.14 מיליון שקלים בעזרת משרד הפרסום גל אורן BSD ועלייה של כ-64% לעומת שנת 2014.

תנובה השקיעה השנה כחצי מיליון שקלים על קמפיין עגלת הכסף, בה ניתן היה לזכות ב100 שקלים על כל מוצר תנובה שקונים.

מעדן קרלו חזר בשנת 2015 לפרסם עם קמפיין " קרלו מיני – מעדן חלב בטעם שוקולד עם קצפת" ומבצע "כיף לשחק" בהשקעה של כ-669 אלף שקלים.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אחת ממלחמות הפרסום הבולטות השנה במגזר היתה מלחמת המחלבות. שטראוס ששידרגה את הכשרות שלה מפרסמת בווליום גבוה את דנונה שכלל לא פירסמה ב-2014 ואת ודני, מול תנובה שמפרסמת את קרלו, יופלה ויולו החדש וטרה המפרסמת את מולר".

קבוצת נסטלה רושמת השנה ירידה השקעה לפרסום של כ-16% עם השקעה של כ-3.31 מיליון שקלים.

בעוד שמטרנה וגלידות נסטלה, שניהם באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל מצמצמים את ההשקעה לפרסום ב-13% ו-55% בהתאמה, מעלה אסם בעזרת משרד הפרסום אפיקים את השקעתה בפרסום בכ-8%.

בין הקמפיינים הבולטים של הקבוצה ניתן למצוא את "מהדרין ספיישל – בכי? גזים?" של מטרנה, ואת "חטיפי אסם במבצע עשר עשרים שלושים" ו"המכירה הסינית 2" של אסם.

משרד התחבורה נכנס השנה לדירוג היישר למקום הרביעי עם השקעה של כ-3.31 מיליון שקלים ועלייה של כ-150%.

הקמפיינים המובילים של משרד התחבורה השנה היו "חושבים חיים" עם תזכורת לכך שיש לתת זכות קדימה להולכי הרגל בסמוך למעבר חצייה, ו"הרשות הלאומית מזכירה" שמבקשת מהציבור לחדד את החושים בעת מעבר במעבר חצייה.

החברה המרכזית למשקאות עלתה השנה מקום למקום השביעי ורשמה עלייה של כ-62% בהשקעה לפרסום שהם כ-2.92 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מימד.

החברה המרכזית למשקאות העלתה השנה משמעותית את ההשקעה בפרסום של מותגי MULLER, שוקו  מוו, וגבינה צהובה נעם, לצד קמפיין "שהחיינו" של פריגת, ופרסום קבלת כשרות הרב לנדא לפיוז טי.

בנוסף, קיימה השנה החברה גם מבצע "קיץ על גלגלים" בו ניתן לזכות ברכב משפחתי שכור לשבוע או טיול משפחתי בקניית כלל מוצרי הקבוצה.

מכבי שירותי בריאות נכנסת לטבלת מפרסמי העל באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל עם השקעה של כ-1.99 מיליון שקלים ועלייה של כ-62% לעומת שנת 2014.

הקמפיינים הבולטים של הקופה בשנת 2015 היו "לחברי מכבי  זו הייתה שנה תשע"ה נהדרת", "מכבי שוב מובילה בגדול עם 96% חברים מרוצים", "מגיעה לכם רפואה ראשונית ללא תשלום" ו"מכבי גדלה יותר מכל הקופות בישראל".

קבוצת יוניליוור ישראל רושמת את הירידה הגדולה ביותר בדירוג עם השקעה של כ-1.47 מיליון שקלים שמהווים ירידה של כ-55% לעומת שנת 2014 ויורדת למקום התשיעי בטבלה.

לצד השקעה של כ-200 אלף שקלים במותג תלמה, צמצמה השנה מאוד קבוצת יוניליוור ישראל את ההשקעה במותגים ברנפלקס, REXONA, ונמס בכוס של קנור.

בנוסף, הקבוצה צמצמה את ההשקעה בפרסום מותג הגלידה מגנום וקרמיסימו.

הקמפיינים הבולטים של קבוצת יוניליוור בשנת 2015 היו "קרמיסימו – גלידה משפחתית אהובה בישראל", "מגנום – קרם ברולה – לגלות את התענוג המושלם", "AXE – דאודורנט – אלגנטי מעודן עצמתי" ו"תלמה – חטיפי דגנים – בשבילו זה חטיף  בשבילך זה דגנים"

 

מותגים

מיקום מותג 2015 שינוי
1 משרד התחבורה 3.31 150%
2 מחסני חשמל 2.36 -31%
3 מכבי שירותי בריאות 1.99 62%
  מטרנה 1.99 -12%
5 תנובה 1.86 35%
6 יפה נוף פלדהיים 1.41 9%
7 דנונה 1.35 לא פורסם ב-2014
8 שירותי בריאות כללית 1.30 -19%
  IKEA 1.30 30%
10 בנק מרכנתיל דיסקונט 1.21 -5%

 

יצאו מהטבלה– עיריית ירושלים, ספרי אור החיים.

נכנסו לטבלה– דנונה, IKEA

משרד התחבורה בעזרת משרד הפרסום לפ"מ הוא המותג המוביל בהשקעה לפרסום בשנת 2015 עם עלייה של כ-150% לעומת שנת 2014.

המשרד השקיע השנה מאמצים רבים בפעולות להפחתת כמות תאונות הדרכים, ע"י העלאת קמפיינים הפונים לנהגים בתזכורת שיש לתת זכות קדימה להולכי רגל במעברי חצייה, לצד פנייה להולכי הרגל, לשים לב ולא להתפרץ לכביש.

במקום השני בדירוג המותגים נמצאת מחסני חשמל עם ירידה של כ-31% והשקעה של כ-3.36 מיליון שקלים. מחסני חשמל שפועלת ללא משרד פרסום, מציגה מגוון של מבצעים לצד פרסומי שלם וקח הקבועים שלה, לצד הדגשת איכות השירות ברשת.

המותג תנובה נכנס השנה למקום החמישי בטבלת המותגים עם עלייה של כ-35% והשקעה של כ-1.86 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD.

את העלייה ניתן לייחס למבצע עגלת הכסף אותו בו ניתן היה לזכות ב100 שקלים על כל מוצר של תנובה שקונים.

לאחר שנה ללא פרסום, חוזר המותג דנונה לפרסם, ומציג השקעה של כ-1.35 מיליון שקלים כשהפרסום למותג התייחס לסגולות הטבעיות של אכילת דנונה כדוגמת סיוע בהסדרת פעילות העיכול האיטית, וחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף.

שירותי בריאות כללית רושמת ירידה של כ-19% והשקעה של כ-1.3 מיליון שקלים אותם ניתן לייחס בין היתר לצמצום ההשקעה לפרסום בכללית סמייל.

הקמפיין הבולט של המותג בשנת 2015 היה "בשבילך" לסיוע לנשים בהריון.

חנות הרהיטים IKEA נכנסת למקום ה-9 בטבלת המותגים עם השקעה של כ-1.3 מיליון שקלים והשקעה של כ-30% באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל שקיבל את התקציב בשנה זו.  הקמפיינים הבולטים של IKEA בשנת 2015 היו IKEA SALE עם השקעה של כ-440 אלף שקלים, וקמפיין "מזל טוב! בית חדש בישראל ריהוט חדש מאיקאה" עם השקעה של כ-313 אף שקלים.

משרדי הפרסום:

מיקום משרד פרסום 2015 שינוי
1 בולטון פוטנציאל 19.55 10%
2 גל אורן BSD 9.97 -9%
3 אפיקים 9.41 -18%
  מימד 9.41 -7%
5 תוצאות אפקטיביות/RESULTS 6.22 12%
לפם 6.22 45%
7 FEEDBACK 4.92 3%
8 בראשית 3.76 37%
9 BLACK&WHITE 3.26 29%
10 פרסום חן 2.4 3%-

גם בשנת 2015 ממשיך משרד הפרסום בולטון פוטנציאל להוביל את טבלת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-19.55 מיליון שקלים ועלייה של כ-10% לעומת שנת 2014.

הלקוחות הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו קבוצת שטראוס עם עלייה של כ-25%, מטרנה עם ירידה של כ-17%, מכבי שירותי בריאות עם עלייה של כ-63% וקבוצת בנק דיסקונט עם ירידה של כ-2%.

הקמפיינים הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו "כשיש טעם להישאר עירני!" של קפה טורקי, "היחיד שמסייע להסדרת פעילות העיכול האיטית" של דנונה, "מבצע לחגים 325 עגלות עלינו!" של יש חסד, ו"מהדרין ספיישל – בכי? גזים?" של מטרנה.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בולטון פוטנציאל בניהולו של אברהם בריסק, צומח ומוביל בפער גדול השנה את טבלת משרדי הפרסום. צמיחת המשרד היא במידה רבה בזכות הפעילות של שטראוס בתחום המחלבות, והלקוחות החדשים איקיאה ונובל אנרג'י".

במקום השני בדירוג נמצא משרד הפרסום גל אורן BSD עם השקעה של כ-9.97 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-9% לעומת שנת 2014.

הלקוחות הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו קבוצת תנובה עם עלייה של כ-62%, חוגלה קימברלי עם עלייה של כ-2%, קופ"ח מאוחדת עם ירידה של כ-23%, אופטיקה הלפרין עם ירידה של כ-23% וקבוצת בנק הפועלים עם ירידה של כ-43%.

הקמפיינים הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו "עגלת הכסף" של קבוצת תנובה, "סדרת המעדנים – לא רק לילדים מגיע …" של מעדן YOLO, "קרלו מיני – מעדן חלב בטעם שוקולד עם קצפת" של מעדן קרלו, ו"טיטולים – טיטולים שיק" של חוגלה קימברלי.

את המקום השלישי בטבלה חולקים משרדי הפרסום אפיקים ומימד עם השקעה של כ-9.41 מיליון שקלים כל אחד.

אפיקים רושם השנה ירידה של כ-18% ובין לקוחותיו ניתן למצוא את שירותי בריאות כללית עם ירידה של כ-8%, קבוצת סנו עם ירידה של כ-28%, אסם עם עלייה של כ-8%, ומפעל הפיס עם עלייה של כ-18%.

בין הקמפיינים הבולטים של המשרד ניתן למצוא את "חטיפי אסם במבצע עשר עשרים שלושים" ו"המכירה הסינית 2" של אסם, "בשבילך" של שירותי בריאות כללית ו"כל התורה במקום אחד" של בזק.

ציין כי אפיקים זכה השנה באמון מחודש ובמכרז של 3 מלקוחות העוגן שלו: כללית, פייס ועיריית ירושליים.

מימד רשם השנה ירידה של כ-7% ובין לקוחותיו ניתן למנות את החברה המרכזית למשקאות עם עלייה של כ-65%, קבוצת יוניליוור ישראל עם ירידה של כ-55%, קבוצת סנו עם ירידה של כ-3%, וחברת אבוט עם ירידה של כ-.35%.

בין הקמפיינים הבולטים של המשרד ניתן למצוא את "שהחיינו" של פריגת, "מבצע קיץ על גלגלים!" של החברה המרכזית למשקאות, "היחיד ללא תוספת סוכר וללא ממתיקים מלאכותיים" של שוקו מוו ו"למהדרין – סימילאק במבצע שנותן … יותר!" של סימילאק.

משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות ממוקם במקום החמישי עם גידול של 12% והשקעה של כ-6.22 מליון ₪. תוצאות אפקטיביות בלט השנה עם כפר הנופש של ספרינג TEA ו-RC  קולה של יפאורה תבורי, עם מזגני אלקטרה תחת הסלוגן :"על מזגן כבר לא צריך להתפלפל", שניצל תירס של תפוגן ולקוחות נוספים כמו קרן ההסעות, ארגון שותפים לתורה ועוד.

משרד הפרסום לפ"מ חולק עם תוצאות אפקטיביות את המקום החמישי ורושם עלייה של כ-45% עם השקעה של כ-6.22 מיליון שקלים.

את העלייה ניתן לייחס בין היתר למשרד התחבורה שרשם עלייה של כ-129%, משרד הבריאות עם עלייה של כ-374%, משרד הפנים עם עלייה של כ-124%, ופיקוד העורף עם עלייה של כ-500% לעומת שנת 2014.

הקמפיינים הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו "חושבים חיים" ו"הרשות הלאומית מזכירה" של משרד התחבורה, "מסלול שחר – פרנסה עם שחר" של צה"ל לעידוד גיוס חרדים לצבא, ו"אין סומכים על הניסים" של פיקוד העורף".

משרד הפרסום בראשית ממשיך בצמיחה ורושם השנה עלייה של כ-37% והשקעה של כ-3.76 מיליון שקלים.

בין לקוחותיו של המשרד ניתן למצוא את קבוצת סנו עם עלייה של כ-390%, ביג ליס עם עלייה של כ-103%, וקבוצת בזק עם עלייה של כ-83%.

הקמפיינים הבולטים של המשרד השנה היו "014 – מסלול בשורות טובות" של בזק בינלאומי, "תיאדנט – מי פה – יום רענן מתחיל בתיאדנט" ו"שמפו 10 – יותר רכות יותר ברק" של סנו.

יש לציין גם את משרד Black&White שרשם גידול של כ-29% בזכות תקציבי קרן השביעית ועיריית בני ברק.

אודות המחבר

עוד בכותרות

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


*